söndag 24 april 2016

Hur man sportar ledig helg

Det här med lediga helger - vilken grej! Älskar't! Älskar mitt oregelbundna jobb också, mycket. Det kanske hänger ihop. Vad vet jag. 
Ledig helg bör innehålla följande ingredienser: Minst en lång frukost med läsning av DN. Den här helgen innehöll två långa frukostar varav en med DN-läsning. Lördagsfrukosten förvandlades till brunch med goda vänner och prat i kvadrat. Jag kan gå igång på det där, att duka upp till fest, att få skämma bort andra, sedan sitta och lyssna på dem. Sedan har helgen innehållit långpromenader, kyrkbesök och horisontalläge på soffan. Tyvärr är jag inte så pigg på att läsa eftersom jag börjat med min sista läskurs på universitetet och all läsork går dit eller till läsningen jag gör i jobbet. Bokhyllan är full av böcker som skriker "läs mig, läs mig" och listan i huvudet är ännu längre. Nu har jag sportat ledig helg och är redo för arbetsvecka och arbetshelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar